Plagiarism-Checker.gr
Στόχος μας είναι η ενημέρωση για τη σοβαρότητα της λογοκλοπής και η καταπολέμησή της σε όλους τους τομείς.
Ένας ερευνητής είναι πολύ πιθανό να οδηγηθεί σε λογοκλοπή όταν δε γνωρίζει ποιοι είναι οι κανόνες ορθής συγγραφής ενός κειμένου και πώς να παραθέτει σωστά τη βιβλιογραφία. Μπορεί, επίσης, να υποπέσει σε λογοκλοπή όταν δεν έχει ξεκαθαρίσει στο μυαλό του τους όρους παράφραση και λογοκλοπή. Ακόμη, μπορεί να οδηγηθεί σε λογοκλοπή όταν υπάρχει σύγχυση στο μυαλό του σχετικά με το ποια πληροφορία θεωρείται ευρέως γνωστή και ποια όχι, και άρα απαιτεί παράφραση και αναφορά στην πηγή από όπου αντλήθηκε. Ένα σύνηθες φαινόμενο ακούσιας λογοκλοπής είναι η λαθεμένη αντίληψη ότι το να συνδυάζει κανείς κείμενα που έχει αντιγράψει από διαφορετικές πηγές δεν αποτελεί λογοκλοπή, αλλά παράφραση, κάτι που φυσικά δεν ισχύει. Διάβασε, λοιπόν, το άρθρο που ακολουθεί και δες αναλυτικότερα ποιες είναι οι πιθανές αιτίες που οδηγούν στην ακούσια λογοκλοπή.
Αν αναζητάτε Πακέτα Ελέγχου Λογοκλοπής είστε στο κατάλληλο μέρος!
Ζητήστε τη βοήθειά μας εδώ:
1. Παράθεση βιβλιογραφίας
Ένα συχνό λάθος που κάνουν οι φοιτητές όταν καλούνται να συγγράψουν μια εργασία είναι το ιδιαίτερο βάρος που δίνουν στον εντοπισμό των πληροφοριών προκειμένου να στηρίξουν τα επιχειρήματά τους με αποτέλεσμα να μη θυμούνται από ποια πηγή αντλήθηκε η εκάστοτε πληροφορία και εν τέλει να μην πετυχαίνουν τη σωστή καταγραφή των βιβλιογραφικών πηγών. Μάλιστα, όταν μια πληροφορία έχει αντληθεί από ηλεκτρονική πηγή, το συγκεκριμένο φαινόμενο γίνεται εντονότερο, διότι πιστεύεται λαθεμένα ότι οι πληροφορίες που υπάρχουν στο διαδίκτυο αποτελούν ευρέως διαδεδομένη γνώση και άρα η παράθεση βιβλιογραφίας είναι περιττή. Παρατηρείται, επίσης, μια τάση από την πλευρά των φοιτητών να θεωρούν ότι δεν χρειάζεται βιβλιογραφική αναφορά στις ιστοσελίδες που δεν αναφέρεται το όνομα του συγγραφέα. Κάτι που, επίσης, δεν ευσταθεί. Δεν θα πρέπει, επομένως, να μας παρασύρει η εύκολη πρόσβαση στην πληροφορία που μας προσφέρει το διαδίκτυο και να θεωρούμε την περίπτωση των ηλεκτρονικών πηγών πιο απρόσωπη. Ο συγγραφέας μιας ηλεκτρονικής πηγής έχει τα ίδια δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας με τον συγγραφέα μιας έντυπης πηγής.
2. Κείμενα από ηλεκτρονικές πηγές
Τα κείμενα που προέρχονται από ηλεκτρονικές πηγές είναι δυσκολότερο να αξιολογηθούν με αποτέλεσμα το γεγονός αυτό να αποτελεί μια ακόμη πιθανή αιτία που οδηγεί σε ακούσια λογοκλοπή. Υπάρχουν ερευνητικά δεδομένα που υποστηρίζουν ότι ένα μεγάλο ποσοστό φοιτητών δεν είναι σε θέση να διαχωρίσει εάν ένα κείμενο αποτελεί προϊόν παράφρασης ή λογοκλοπής. Η δυσκολία αυτή των φοιτητών γιγαντώνεται, όπως είναι αναμενόμενο, όταν συναντούν λέξιλόγιο πιθανότατα προχωρημένου επιπέδου με το οποίο δεν είναι εξοικειωμένοι, καθώς και όταν καλούνται να παραφράσουν τεχνικούς όρους. Στις παραπάνω περιπτώσεις το πρόβλημα γίνεται εντονότερο.
3. Συγγραφικές και ερευνητικές δεξιότητες
Μία ακόμη πιθανή αιτία ακούσιας λογοκλοπής είναι η δυσκολία που μπορεί να έχουν στο να εκφραστούν καταλλήλως λόγω του ότι δεν έχουν αναπτύξει καλά τις συγγραφικές και ερευνητικές τους δεξιότητες. Φυσικά το πρόβλημα αυτό μεγεθύνεται όταν καλούνται να αναζητήσουν πληροφορίες σε καταλόγους βιβλιοθηκών και σε βάσεις δεδομένων επιστημονικών περιοδικών, καθώς πρόκειται για μια απαιτητική διαδικασία που απαιτεί από τον φοιτητή να έχει καλά αναπτυγμένες τις προαναφερθείσες δεξιότητες προκειμένου να κατορθώσει να φέρει σε πέρας αυτό το εγχείρημα.
Στόχος μας είναι η ενημέρωση για τη σοβαρότητα της λογοκλοπής και η καταπολέμησή της σε όλους τους τομείς.