Plagiarism-Checker.gr
Στόχος μας είναι η ενημέρωση για τη σοβαρότητα της λογοκλοπής και η καταπολέμησή της σε όλους τους τομείς.
Η σκόπιμη ή αλλιώς εκούσια λογοκλοπή αναφέρεται στη συνειδητή απόφαση κάποιου, στην προκειμένη περίπτωση του ερευνητή, να καταθέσει μια εργασία καταφεύγοντας στη λογοκλοπή. Στο παρόν άρθρο θα εξετάσουμε τους παράγοντες (και δεν είναι λίγοι αυτοί!) που επηρεάζουν την απόφαση κάποιου να κλέψει στην ουσία το έργο κάποιου άλλου παρουσιάζοντάς το ως δική του δουλειά.
Αν αναζητάτε Πακέτα Ελέγχου Λογοκλοπής είστε στο κατάλληλο μέρος!
Ζητήστε τη βοήθειά μας εδώ:
Το διαδίκτυο πλέον αποτελεί μια εύκολα προσβάσιμη πηγή για την πλειονότητα των χρηστών, κάτι που καθιστά εξίσου εύκολη την αντιγραφή ενός κειμένου από το διαδίκτυο.
Το υλικό (άρθρα, ιστοσελίδες, διατριβές κ.ά.) που υπάρχει διαθέσιμο στο διαδίκτυο είναι τόσο μεγάλο που μπορεί να οδηγήσει κάποιον στη λανθασμένη αντίληψη ότι η πράξη του δεν θα γίνει αντιληπτή από τον καθηγητή και γενικότερα το εκπαιδευτικό ίδρυμα που σπουδάζει, με αποτέλεσμα να οδηγείται στην εύκολη οδό που είναι η λογοκλοπή αντί της συγγραφής μια πρωτότυπης και αυθεντικής εργασίας.
Δεν είναι λίγες οι φορές που το περιβάλλον (οικογενειακό, σχολικό, πανεπιστημιακό) ενδέχεται να επηρεάσει αρνητικά κάποιον εξαιτίας της πίεσης που μπορεί να του προκαλεί η απαίτηση για καλύτερους βαθμούς και καλύτερα συγγραφικά αποτελέσματα. Όπως φαίνεται, όμως, η τακτική αυτή έχει αντίθετα αποτελέσματα, μια και η πίεση που ασκεί το περιβάλλον «αναγκάζει» κάποιους να καταφεύγουν στη λογοκλοπή χωρίς να ενδιαφέρονται για την αποκόμιση γνώσεων που τους προσφέρει η μαθησιακή διαδικασία.
Η έλλειψη χρόνου αποτελεί ακόμη έναν παράγοντα που οδηγεί σε εκούσια λογοκλοπή. Πολλές φορές τα χρονοδιαγράμματα που ορίζουν τα Πανεπιστήμια για την παράδοση των εργασιών μπορεί να είναι αρκετά πιεστικά με αποτέλεσμα οι φοιτητές να δυσκολεύονται να οργανώσουν σωστά το χρόνο τους μεταξύ διαβάσματος, άλλων δραστηριοτήτων και χαλάρωσης και να καταφεύγουν στη λογοκλοπή. Μπορεί, επίσης, να εργάζονται ταυτόχρονα με τις σπουδές τους και να μην μπορούν να διαχειριστούν σωστά το χρόνο που έχουν στη διάθεσή τους με αποτέλεσμα να τους πιάνει πανικός και να μην προλαβαίνουν να συντάξουν την εργασία τους.
Το άγχος και η ανασφάλεια των φοιτητών αποτελούν ακόμη δύο παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν την απόφαση κάποιου και να τον οδηγήσουν στη σκόπιμη λογοκλοπή. Μερικοί φοιτητές μπορεί να αγχώνονται όταν έρχονται αντιμέτωποι με μια καινούργια εργασία την οποία πρέπει να φέρουν σε πέρας ή μπορεί να αισθάνονται ότι δεν έχουν και τίποτα σπουδαίο να πουν για το συγκεκριμένο θέμα. Η στάση αυτή, όμως, οδηγεί σε απογοήτευση και έλλειψη πίστης στον εαυτό και στις δυνατότητές του και ως εκ τούτου καταφεύγουν στην εύκολη λύση, δηλαδή στη λογοκλοπή.
Σε μερικές περιπτώσεις οι φοιτητές καταφεύγουν στη λογοκλοπή γιατί απαξιώνουν ορισμένα μαθήματα, δηλαδή θεωρούν ότι δεν έχουν τίποτα να τους προσφέρουν από άποψη γνώσεων. Έτσι, πιστεύουν ότι η ενασχόληση με αυτά και κατ' επέκταση η συγγραφή εργασιών αποτελεί χάσιμο χρόνο και επομένως δεν πρέπει να ασχοληθούν.
Το βαθμοθηρικό εκπαιδευτικό σύστημα και γενικότερα η σύγχρονη νοοτροπία που επικρατεί ότι ο μοναδικός στόχος πρέπει να είναι οι υψηλοί βαθμοί χωρίς να γίνεται καμία αναφορά στο νόημα της ηθικής ακαδημαϊκής δεοντολογίας, έχει οδηγήσει μαθητές και φοιτητές σε ένα διαρκή ανταγωνισμό στο χώρο του σχολείου, του Πανεπιστημίου, αλλά και της εργασίας. Η αντιμετώπιση, όμως, αυτή υποβιβάζει την αξία της γνώσης και της μάθησης.
Η πεποίθηση που επικρατεί ότι όσοι διαπράττουν λογοκλοπή όχι μόνο δεν τιμωρόυνται από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα και τους διδάσκοντες, αλλά επιβραβεύονται κιόλας με καλή βαθμολογία, κάνει πολλές φορές ακόμη και τους πιο υπεύθυνους φοιτητές να μπαίνουν στον πειρασμό της αντιγραφής, μια και βλέπουν ότι οι κόποι τους δεν ανταμείβονται όπως θα έπρεπε.
Στόχος μας είναι η ενημέρωση για τη σοβαρότητα της λογοκλοπής και η καταπολέμησή της σε όλους τους τομείς.