Blog

Λογοκλοπή μεταξύ των εκπαιδευτικών και η σχέση τους με τους μαθητές τους

Λογοκλοπή μεταξύ των εκπαιδευτικών και η σχέση τους με τους μαθητές τους

Λογοκλοπή είναι η οικειοποίηση ενός έργου χωρίς αναφορά στον συγγραφέα του με καταπάτηση πνευματικών δικαιωμάτων. Μπορεί να είναι είτε σκόπιμη είτε όχι.  

Ο σεβασμός των πνευματικών δικαιωμάτων από τους εκπαιδευτικούς: 

Οι καθηγητές πολλές φορές μοιράζονται ο ένας με τον άλλον τις γνώσεις που έχουν αποκτήσει. Έτσι είναι λογικό ότι δεν μπορούν πάντα να αναφέρουν τις πηγές τους κατά την διάρκεια των μαθημάτων τους. Ακόμη δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα έργα τους σε άλλο κοινό εκτός από τους μαθητές τους. Για το λόγο αυτό, απαγορεύεται για παράδειγμα η δημοσίευση έργου στην ιστοσελίδα του σχολείου , χωρίς να έχει ζητηθεί άδεια από τον συγγραφέα ή τον εκδότη. 

Κλοπή της εργασίας ενός φοιτητή από τον καθηγητή-σύμβουλό του. 

Ένας διδακτορικός φοιτητής χρειάζεται έναν καθηγητή-σύμβουλο  για να τον καθοδηγήσει στη συγγραφή της διδακτορικής του διατριβής. Ο καθηγητής-σύμβουλος  μέσα από αυτή τη συνεργασία θέλει να εμβαθύνει τις γνώσεις του στο συγκεκριμένο θέμα που αναλαμβάνει ο φοιτητής. Έτσι αναπτύσσεται μια γερή σχέση μεταξύ τους. Ο διδακτορικός φοιτητής ωστόσο πολλές φορές αισθάνεται στο τέλος την υποχρέωση να δώσει την έρευνά του στον καθηγητή-σύμβουλό του. Αυτό όμως αποτελεί μια μορφή λογοκλοπής. 

Λογοκλοπή μεταξύ των εκπαιδευτικών και η σχέση τους με τους μαθητές τους

Ο καλύτερος τρόπος να μάθει ο φοιτητής πώς να αποφεύγει την λογοκλοπή είναι το παράδειγμα του ίδιου του καθηγητή. Οι φοιτητές θα μάθουν πώς να αναφέρουν όλες τις πηγές τους όταν βλέπουν τους καθηγητές τους να το κάνουν.   

Για να αποκτήσουν λοιπόν οι φοιτητές τις απαραίτητες γνώσεις περί λογοκλοπής και βιβλιογραφίας, καλό είναι οι καθηγητές να αναφέρουν πάντοτε τις πηγές τους όταν: 

  • Κάνουν χρήση διαφανειών που ανήκουν σε συναδέλφους τους 
  • Επαναχρησιμοποιούν εργασία φοιτητών  
  • Χρησιμοποιούν εικόνες, γραφικά, βίντεο κτλ. 
  • Αναφέρονται σε σημεία που βρίσκονται σε περιοδικά ή βιβλία 

Ένας εκπαιδευτικός λοιπόν οφείλει να διαμορφώσει μαθητές με ηθικές αξίες όπως ο σεβασμός και η ακεραιότητα. Έτσι μέσα από το παράδειγμά του ο εκπαιδευτικός θα μπορεί να βοηθήσει τον φοιτητή να αποκτήσει ακαδημαϊκές δεξιότητες και μετέπειτα δεξιότητες ζωής. Οι φοιτητές πρέπει να κατανοήσουν αυτά που θα τους διδαχθούν ώστε να τα εφαρμόσουν και στην πράξη. 

Τέλος, η εκπαίδευση σχετικά με τα πνευματικά δικαιώματα είναι απαραίτητη για την αποφυγή της λογοκλοπής , τόσο για τους φοιτητές όσο και για τους καθηγητές και τους μελλοντικούς εκπαιδευτικούς. 

Λογοκλοπή μεταξύ των εκπαιδευτικών και η σχέση τους με τους μαθητές τους 

Αν είστε λοιπόν και εσείς καθηγητές και εκπαιδευτικοί μπορείτε να μας εμπιστευτείτε στη διαδικασία ανίχνευσης λογοκλοπής. Το Plagiarism-checker είναι στη διάθεσή σας. Αναθέστε μας τα έργα σας και εμείς θα κάνουμε όλη τη δουλειά για εσάς!

Έχετε κάποια απορία?

Drag and drop files here or Browse

Plagiarism-Checker.gr

Στόχος μας είναι η ενημέρωση για τη σοβαρότητα της λογοκλοπής και η καταπολέμησή της σε όλους τους τομείς.

Πηγές

Επικοινωνία

Venizelou 34, Kavala, Greece

+30 (210) 300 2036